Odrasta li vaš klinac pod etiketom štrebera ili super cool
predvodnika, ima veze s time koliko ste vi bili popularni kao dijete u
školi. Tako barem tvrdi Marybeth Hicks, autorica knjige “Kako odgajati
štrebere”.
Kako navodi u knjizi, roditelji koji su bili popularni kao djeca, a
sada su predani tome da odgoje malu kopiju sebe, često djeci daju puni
pristup takozvanoj “kulturi cool stvari”. Bivši štreberi pak svojoj
djeci često ograničavaju pristup trendovima i novotarijama koje nemaju
nikakvu stvarnu vrijednost. Hicks, majka četvero djece, za sebe kaže da
je u potpunosti zadovoljna što odgaja male štrebere, jer cool je biti
štreber. Štreber ne znači biti zaostao, budalast ili neprilagođen.
“Štreberi su originalni, entuzijastični i vrlo sposobni mali ljudi”,
kaže Hicks. Oni vole posjećivati muzeje, gledati povijesne dokumentarce i
družiti se sa bakom i djedom. Nisu priljepljeni za YouTube, Facebook
ili iTunes. Empatični su, puni znanja i često vrlo snalažljivi u raznim
životnim situacijama. Uspjeh u školi daje im samopouzdanje, a predanost
radu uči ih disciplini i odgovornosti. Ukoliko vam ovo zvuči poput
djeteta kakvog bi i sami željeli imati, nikad nije kasno usmjeriti
njegov odgoj na prave stvari. Prave stvari zasigurno nisu materijalizam,
opsjednutost medijima, ciničnost i bahatost.
Biti popularan,
danas više ne znači biti lijep ili dobar sportaš, već biti uvučen u
stanje koje Marybeth Hicks naziva – pseudo osjećaj odraslosti potican od
strane potrošačkog društva. Drugim riječima, odjeća, igračke, uređaji,
sve je to dio želje u djece da zadovolje standarde koje im nameću
mediji. Što veća izloženost svijetu odraslih te oštro nadmetanje među
djecom, stvari su koje vode do popularnosti.
Kako bi svoje dijete usmjerili na prave stvari, bilo bi dobro da
ponovno uspostavite svoj autoritet, savjetuje Hicks, i to na način da ne
tolerirate drske ispade i postavite određene granice. Cilj je odvratiti
djecu od stvari i situacija koja nisu primjerena njihovoj dobi. “Djeca
bi trebala ostati djeca i ne treba ih poticati da mudruju o stvarima za
koje su premladi i koja im ne trebaju”, dodaje Hicks.
Neki od savjeta
koje i sama primjenjuje su: stavljanje veta na kupnju baš svake stvari
koju dijete poželi čak i ako ste izloženi beskrajnom moljakanju, zabrana
gledanja programa koji nisu primjereni njihovoj dobi i označena kao
takva u TV programu te reduciranje Internet chatova, slanja SMS-ova i
razgovora preko mobitela u svako doba dana. Naravno, bilo bi poželjno da
i sami roditelji promijene svoje navike i budu dobar primjer.
Piše: Čuvalica.hr uredništvo
Izvor: Klinfo.hr
Photo:
Nema galerije slika.