Prijava
Savjeti: KUĆNI LJUBIMCI
Dokazano je da psi mogu da nanjuše neke od opasnih bolesti
23 sij 2015 13:15:00
12373 views
0 comments

Prilikom testiranja u bolnici u Parizu pokazalo se da su belgijski ovčari točno identificirali 63 od ukupno 66 uzoraka muškog urina.

Nakon provedenog istraživanja znanstvenici tvrde kako bi psi mogli otkriti koji muškarac boluje od teške bolesti samo da ponjuše uzorak urina. Psi mogu da nanjuše kemikalije koje se stvaraju u kancerogenim stanicama zahvaljujući svome njuhu. Činjenica je da psi posjeduju čak 100 tisuća puta jači osjet mirisa nego čovjek. Znanstvenici također vjeruju da bi korištenje pasa ili pomoću tehnologije i razvijanjem "električnog nosa" mogli potencijalno otkriti bolest puno preciznije od ostalih trenutno poznatih tehnika za detektiranje tumora.

Putem krvnog testa, koji se trenutno koristi a koji mjeri nivo proteina koji proizvodi prostata, rezultati nisu pouzdani. Pronađeno je kod dva od tri muškarca s povišenim nivoom antigen proteina specifičnog za prostatu (PSA)  da nemaju stanice raka za vrijeme biopsije dok svaki peti muškarac s rakom prostate ima normalna očitavanja na nalazima.

U bolnici Tenon u Parizu istraživači u trenirali su pse čuvare (pasmine, belgijski ovčar) da razlikuju urin 33 različita muškarca s dijagnosticiranim rakom prostate te ujedno urin zdravih muškaraca, prenosi Daily Mail.

Nakon što su psi prepoznali bolestan uzorak, na način da su sjedili ili otrčali treneru, bili su nagrađeni.

Trening je na kraju završio tako da su psi uspješno identificirali 63 od 66 uzoraka.

"Ovi podaci sugeriraju da rak prostate može izlučiti mirisne organske spojeve koji se pojavljuju u pacijentovom urinu te da taj miris može biti specifičan za rak prostate" – rekao je doktor Anthony Smith, stručnjak za rak prostate iz Američkog udruženja urologa.

Henry Scowcroft, sa Instituta za istraživanje tumora - Velika Britanija, kaže kako postoje praktični razlozi zašto je malo vjerovatno da će se psi koristiti za rano otkrivanje bolesti.

Ali nadodao je sljedeće: "Nakon što su znanstvenici shvatili koje molekule izlučuju tumori biti će u mogućnosti da razviju bolje laboratorijske testove za bolesti u budućnosti."

Prethodna su istraživanja pokazala da psi mogu biti školovani otkriti rak dojke i pluća.

Autor: Čuvalica.hr

Photo:

Major Smell Here by carterse, on Flickr
Creative Commons Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic License   by  carterse
Whisper by lore, on Flickr
Creative Commons Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.0 Generic License   by  lore
Galerija slika
Nema galerije slika.
Youtube video-zapisi
Nema youtube video zapisa.
Ovaj članak ima 0 komentara
.

Kako postati PREMIUM član?

• Želiš znati kako postati PREMIUM član? KLIKNI me :)
  • Postani PREMIUM član i pristupi kontakt informacijama
  • Pronađi pomoć za sebe, svoju obitelj, dom ili tvrtku
  • Preporuke i mišljenja roditelja, poslodavaca, klijenata
  • Razmjena poruka i informacija
  • Pristup sigurnosnom profilu osobe za Premium Star korisnike!

Pronađi posao!

• BESPLATNO napravi svoj oglas!
  • ISTAKNI svoj oglas kao PREMIUM član i omogući pristup kontakt informacijama